DM levelet hatékonyan!

eDM vagy spam? Nagyrészt rajtad múlik!

"Küldjünk DM levelet" - szoktam javasolni ügyfeleimnek, akik közül jó páran húzzák a szájukat a mondat hallatára. "Hát nem is tudom, én is kapok spameket, olvasatlanul szoktam törölni őket. Biztosan jó ez nekünk?" - kérdezik. Az utóbbi 5-6 évben hatalmas iparág épült a DM levelek, akarom mondani spamek küldésére, ami jócskán megnehezítette az igazi marketingesek dolgát.
Pár tippet megosztok veletek, amivel elektronikus leveleitek célba fognak érni és interakcióra fogják bírni az olvasókat.

hatékony DM levél írás

Oszd meg másokkal is a cikket!



Alapvető tudnivalók DM levél írásához - 1. rész

Csak szabályosan!!
"35. Adatvédelmi nyilvántartás 65. § (1) Az adatkezelő személyes adatokra vonatkozó adatkezeléseiről, az érintettek tájékozódásának elősegítése érdekében a Hatóság hatósági nyilvántartást (a továbbiakban: adatvédelmi nyilvántartás) vezet, amely - a (2) bekezdésben meghatározott kivételekkel - tartalmazza" - írja a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH). Te rendelkezel adatkezelési
engedéllyel? Jobb ha, minél előbb beszerzed! (ennek menetéről a későbbiekben írok).

A NAIH engedélyénél talán közismertebb a leiratkozási lehetőség biztosításának szükségessége. Nem csak jogilag, de marketing szempontból is fontos, hogy emaillistádról le lehessen iratkozni. A kéretlen levelek ( vagy érdektelen) levelek bizony sokat tudnak rontani imázsodon és jövőbeli ügyfeleket hessegethetsz el magadtól.
Legyen a címlistád!!
Az egyik legesszenciálisabb pontja a DM kampányodnak a jó címlista. A legjobb, ha saját magad építed ki a címlistádat. Legyen (és használd is!) CRM rendszered, vagy legalább egy Excel táblád, amiben gyűjtöd az ügyféladatokat. A listában mindenképpen szerepeljenek korábbi ügyfeleid, ajánlatkérőid, érdeklődőid.
Írj blogot vagy adj ingyenes szakmai tartalmat hírlevél feliratkozásért cserébe. B2B szektorban dolgozol? Állíts rá diákmunkásokat a célcsoportod honlapjainak felkutatására és az ott szereplő email címek begyűjtésére.
Ha címlistát vásárolsz, nagyon körültekintően járj el! Nézz utána a listaszolgáltatónak, legális jegyzéket vegyél. Csak célcsoportodra szűrt címeket vásárolj és legyen friss a jegyzék! Bizony nem egyszerű egy "second hand" címlista beszerzése.
Mérj teljesítményt és tarts karban!
Kiküldted a hírlevelet / DM levelet és megelégedve hátradőlsz, megtetted, amit meglehetett. Biztosan? Ha eDM módszerrel kommunikálsz ügyfeleiddel, mindenképpen nyomon kell követned az interakciókat! Hányan kapták meg a leveleket (lehet, hogy a címlistád fele halott címekkel van tele)? Akik megkapták, egyáltalán megnyitották az emaileket? A levél elolvasása után történt interakció (linkre kattintás, kuponkód beváltás, stb…)?
A mérésekkel számtalan fontos információt tudsz szerezni a célcsoportodról, például:

  • Mely mozgósító üzenetekre kattintanak leginkább?
  • Árkedvezményt vagy mennyiségi kedvezményt preferálnak?
  • Mikor tartózkodnak számítógép előtt?
  • Az érkező oldaladat azonnal elhagyják, hogy továbbnavigálnak a honlapodon?

  • Ezek mind fontos információk, melyekből későbbi promócióid építkezni tudnak és költséghatékonyabbak és sikeresebbek lehetnek!
    Adj meg valós személyhez csatolt válaszcímet!
    Ugye te is kaptál már olyan eDM-et (vagy még inkább spam-et) melynek feladója noreply@valami.hu-volt. Az üzenet egyértelmű. Ez egy reklám célú levél, kérlek ne válaszolj rá! Nagy multik esetében még csak-csak elnézhető, de egy KKV nem engedheti meg egyik kommunikációs csatornájának lezárását sem! Bármivel is foglalkozol, a vevő kényelmének megteremtése létfontosságú, kiváltképp az első kapcsolatfelvételkor! Ha a válaszcím túloldalán nem is a termékfelelős ül, hanem a recepciós, akkor is jó és pozitív gesztus kedvesen visszaírni és megköszönni az érdeklődést. Ezekbe a levelekbe azonnal becsatolhatóak a termékért / szolgáltatásért felelős személyek, így az ügyfél az ide-oda kapcsolgatást és keresse "ezt és azt az osztályt és kérje Padlerokovich Zebulont". Nem kerül nagy erőfeszítésbe és mégis pozitív lesz az ügyfél elő találkozása a cégeddel!
    Vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és kerülj üzleti előnybe eDM leveleid segítségével ;)

    @András