Mi is az a blog?

Hazánkban is egyre népszerűbbek a blogok, de valójában mik is ezek és mire használhatjuk őket?

Sokak szerint a blog nem más, mint egy internetes napló, egy fórum, melyben kiírhatjuk mindennapjaink gondolatait, gondjait vagy örömteli pillanatait... azonban véleményem és még sok más marketinges szerint is egy remek felület, melyen interaktívan kommunikálhatunk meglévő és leendő ügyfeleinkkel.
Legyen szigorúan szakmai, vagy lazább informális tartalom, a blogok informálnak, pozícionálnak, eladnak, lojalitást erősítenek.

marketing blog Győr

Oszd meg másokkal is a cikket!



Miért jó egy céges blog?

A jó üzleti blog informál!
Ne (csak) nyomulós "eladni, eladni és eladni" tartalmat kínálj, erre senki sem kíváncsi, pláne nem hosszú távon! Adj értéket, adj valós szakmai tudást!. Szolgáltatsz? Nem kell attól tartanod, hogy saját piacodat szűkíted, ha megosztod a tudásod egy részét, a tapasztalatod, a rutinod, a know-how -d, a személyiséged és a teljes komplex tudásod és hibáid (bizony) miatt vagy szakember, nem egy "5 pontból álló Adwords tipplistától". Azért szolgáltatsz, mert jobb és költséghatékonyabb vagy, mint egy saját céges alkalmazott, a tudásod megvillantása üzletet fog hozni! Kereskedő vagy? Horgászboltod van? Tanítsd meg az érdeklődőket halat fogni és máris új vevőket szereztél!
Informálj, adj értéket!
A jó üzleti blog szakmailag pozícionál!
Ahogyan az előző pontban írtam, adj számot tudásodról! Te kivel dolgoznál szívesebben? Egy emberrel, aki saját szakterületét "hát így szoktuk" mondattal foglalja össze és "Önnek ez kell, mert ez jó" megjegyzéssel zárja a beszélgetéseteket, vagy egy olyan szakemberrel, aki céltudatosan, összeszedetten és több oldalról megtámogatva beszél saját szakterületéről? Na látod! Ha már eljutottál a MarketingSuttogó blogra, biztosan hallottál a nagy magyar marketing bloggerekről, tanácsadókról, akik gyakorlatilag mást már nem is csinálnak, csak apró (szakmailag néha megkérdőjelezhető) tudásmorzsákat osztanak meg az olvasókkal nagy pénzeket kaszálva. Ezzel természetesen semmi baj nincs, a szakértővé váláshoz rengeteg munka kell, mindegy, hogy harcban edződött tudás vagy remek önmarketing
Szakíts időt szakmai érdemeid megcsillogtatására!
A jó üzleti blog vevőt hoz a honlapodra!
Keresőoptimalizálás, avagy Search Engine Optimization (SEO), ha van honlapod, biztosan találkoztál már ezekkel a kifejezésekkel. Mint minden, amit feltöltesz a világhálóra tartalmat szolgáltat a különböző keresőrobot (például a Google) számára, nincs ez másként egy blogbejegyzésnél sem. Ugye sejted mire akarok kilyukadni? Egy üzleti bloggal duplán profitálhatsz, ha értesz a keresőoptimalizáláshoz is! Használj kulcsszavakat, hivatkozásokat és ha jól csinálod fizetett klikkelés alapú hirdetésekre (PPC, ilyen például a Google Adwords) sem lesz szükséged, hogy a keresőkben az első lapon szerepelj!
Szakíts időt a blogbejegyzések keresőoptimalizálására is!
A jó üzleti blog lassan önálló életre kel!
Ha ügyes vagy, blogod olvasói bázisa egyre csak növekedni fog anélkül, hogy egy fillért is költöttél volna a reklámozására. Blogod saját maga reklámfelülete lesz, mely terjed az interneten, egyre többen hivatkoznak rá, szakmai bibliaként (ismerős? :) ) fognak rá tekinteni, természetesen a realitásokat betartva. Nem állítom, hogy mindenkinek sikerül, rengeteg szerencse kell ahhoz, hogy valakit felkaroljon az internet. Ismerek marketing bloggereket, akik fényévekkel hasznosabb információkat osztanak meg nagyon jó stílusban, mégsem ők lettek a "valakik".
Blogolj és meglesz az eredménye!
A jó üzleti blog, akkor milyen is?
  • A laikusok és a hozzáértők számára is értéket képvisel
  • Pozícionál, megmutatja valós szakértelmedet
  • Új vevőket szerez különösebb marketingköltség nélkül
  • Nemcsak jól megírt és szórakoztató, hanem a keresők számára is "olvasmányos" (SEO)
  • Közösséget épít
  • Szájról szájra, ajánlások útján terjed

  • Legyél szakterületeden profi, újságíró, marketinges, keresőoptimalizálás specialista és időmilliomos!
    Vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és legyen profi üzleti blogod! ;)

    @András